Leeuwarder nieuws

ChristenUnie Leeuwarden: veel klachten over WMO-vervoer Taxi Witteveen

LEEUWARDEN, 21 maart 2014 - De ChristenUnie ontvangt veel signalen van inwoners in de gemeente Leeuwarden waaruit blijkt dat Taxi Witteveen zich niet houdt aan gemaakt afspraken bij het WMO-vervoer. Hierdoor zijn veel mensen gedupeerd. Het gaat om financiële benadeling en onheuse bejegening van klanten. De ChristenUnie heeft hierover vragen gesteld aan het Colle van B&W.






- ingezonden -

Leeuwarden, 20 maart 2014

Geacht college,
In de afgelopen periode hebben wij veel signalen ontvangen van inwoners uit de gemeente Leeuwarden waaruit blijkt dat taxi Witteveen zich niet houdt aan gemaakt afspraken, hierdoor zijn veel mensen gedupeerd.
Het gaat om financiële benadeling (heenweg worden meer/minder kilometers in rekening gebracht dan de terugweg), maar ook om onheuse bejegening bij de afdeling klantenservice.
Wij krijgen het signaal dat er veel klachten via het WMO bedrijf over het functioneren van taxi Witteveen bij u binnenkomen.
De ChristenUnie heeft naar aanleiding van deze signalen een aantal vragen aan het college:

1. Bent u er mee bekend dat er veel klachten binnenkomen over het vervoer door taxi Witteveen?
* Zo ja, kunt u ons een beeld geven hoeveel klachten er binnen zijn gekomen en wat de aard van deze klachten is?
* Zo nee, hoe komt het dat deze informatie u niet bekend is?

2. Op welke wijze gaat u met de afhandeling van de klachten om richting taxi Witteveen?
* Bent u voornemens om sancties op te leggen aan taxi Witteveen als zij niet verbetering laten zien binnen een bepaalde termijn?

3. Op welke wijze gaat u met de afhandeling van de klachten om richting de burger die een klacht heeft ingediend?
Een ander knelpunt is dat WMO vervoer tot 25 km vergoed wordt en de burger die een hoger aantal km gaat reizen verwezen wordt naar Valys. Deze werkt echter met zônes en die beginnen pas boven de 28 kilometer.

4. Kunt u ons informeren hoe dit precies in elkaar steekt?

* Als de feiten kloppen, bent u het dan met ons eens dat dit geen logische samenhang heeft?
* Bent u dan bereid om hier een structurele oplossing voor te zoeken en aan te bieden?

Graag ontvangen wij uw reactie binnen de daarvoor geldende termijn,

Met vriendelijke groet,
Namens de fractie van de ChristenUnie,
Annemieke Koezema

21-3-2014 09:15 7 reacties

Reacties (7)

Om nog maar niet te spreken over de achterlijk hoge snelheden die ze rijden in kinderrijke straten! Ook dit is mij als werkgroeplid verkeer van de wijk Aldlan en ouder van 2 jonge kinderen een doorn in het oog!

Geplaatst door Cor van Dijk op 9-4-2014 08:00
Meld als ongepast

Het is algemeen bekend onder de chauffeurs van Taxi Witteveen, dat dit bedrijf zich niet zo aan de afspraken houd, het is goed dat dit nieuws nu naar buiten komt.

Ex-Taxichauffeur van Witteveen

Geplaatst door Stan Peters op 5-6-2014 14:28
Meld als ongepast

Laatst op de weg was ik zowat van de weg gereden van mijn motorfiets door een blind paard van een chauffeuse van Witteveen. Uiteraard geclaxonneerd, echter bleek dit blinde paard ook nog eens stokdoof te zijn. Wat een kaliber moet je hebben om bij Witteveen in dienst te treden?

Uit ergernis heb ik een bericht naar hen toegezonden, reactie was dat de chauffeuse in kwestie op haar rijgedrag aangesproken zal worden, verder geen excuses.

Tjonge, ze zetten zich maar lelijk te kijk. Bedenk je goed, bij wie je je kinderen in de taxi mee laat vervoeren. Witteveen scoort vanuit mijn optiek niet erg hoog.

Geplaatst door V.S. Jainandunsing op 25-9-2014 14:32
Meld als ongepast

ten tijde van mijn werkzaamheden als chauffeur bij witteveen werd er al veel gefraudeerd, nog niet te spreken over de slechte kwaliteit en service tegenover de klanten.
Ze kunnen beter vee vervoeren.
Dood vee welteverstaan.

Geplaatst door ex-chauffeur op 5-1-2015 11:26
Meld als ongepast

klachten bij witteveen indienen heeft absoluut geen zin. De mensen moeten rechtstreeks bij hun zorgverzekeraar een klacht indienen. Liegen en bedriegen is het credo van witteveen. Service en klantvriendelijkheid komt in hun woordenboek niet voor.

Geplaatst door chauffeur bij witteveen op 8-1-2015 09:14
Meld als ongepast

Ik ben telefoniste bij Taxi Witteveen en ik schaam mij er eigenlijk voor omdat ik nu weet hoe zij met klanten en klachten omgaan. Het is hier een samengeraapt zooitje van onbekwame chauffeurs.

Geplaatst door telefoniste Witteveen op 27-1-2015 09:43
Meld als ongepast

Inderdaad weer net zo als meerdere klachten ook een onbeschofte chauffeur! Vanmiddag 25 november ongeveer 16:00 uur: een lichtgrijze stationwagen van taxi Witteveen had de auto pontificaal voor de ingang van de jumbo op het Cambuurplein geplaatst op de plaats waar ook rollators de stoep op kunnen. Mijn man heeft een spierziekte en moest dus op die plaats de stoep op, maar kon dat niet door de stationwagen. Nu dacht ik even: hij moet natuurlijk een minder valide ophalen (er zat ook al iemand op de bijrijderstoel) en had enig begrip, maar wat bleek: de chauffeur kwam zonder klant uit de winkel, deed een brief op de post en wilde wegrijden. Ik sprak hem aan op zijn manier van 'parkeren' (er was genoeg parkeerruimte op het plein!), maar hij mompelde iets over 'er zijn ook 'moeilijke mensen' en wilde instappen. Dit ging mij te ver en ik zei: 'Mijn man, met spierziekte, kan zijn rollator niet optillen, maar u kunt uw auto wel 3 meter verder parkeren Maar hij gaf geen reactie meer (laat staan excuses), stapte chagrijnig in en reed weg! 'Wat zijn er toch asociale mensen', zei mijn man, en daar was ik het hartgrondig mee een! Aso's parkeren op de stoep, en helemaal vlak voor de ingang, maar een bedrijf dat zelf gehandicapten vervoert??????????

Geplaatst door Jeltsje van Els-Reitsma op 25-11-2021 22:51
Meld als ongepast